NIEUWS

Nederlandse gemeenten vrachtwagen vrij?

22 juli 2019

Er komen bij de VERN steeds meer klachten binnen dat er in veel gemeenten, is besloten om een APV (algemene plaatselijke verordening) toe te passen die zegt dat er niet meer geparkeerd mag worden in de gemeente, s’avonds van 18.00 tot in de morgen 6.00 uur en in het gehele weekend. Het vrij gebruikelijk dat men niet parkeert in de bebouwde kom met voertuigen langer dan 6 meter en breder dan 2.40 meter.

Europese verkiezingen mei 2019

5 juni 2019

Nieuwspoort Den Haag
Persoonlijk was ik uitgenodigd door de Logistieke Alliantie om een debat bij te wonen in Nieuwspoort Den Haag bij de tweede Kamer. We mochten daar ook vragen stellen. Er waren 8 Europarlementariërs van 8 verschillende politieke partijen aanwezig.

Beantwoording 232 vragen over de voortgang van de vrachtwagenheffing

5 maart 2019

Minister Van Nieuwenhuizen beantwoordt de vragen van de vaste commissie voor Infrastructuur en Waterstaat van de Tweede Kamer over de brief van 21 januari 2019 over de Voortgang vrachtwagenheffing.

Klik hier en lees het hele rapport

Uitkomst internationaal overleg

5 maart 2019

Dinsdag 26 februari 2019 heeft de zogenoemde triloog (dit is een informeel overleg waarin delegaties van de Europese Commissie, het Europees Parlement en de Raad van Ministers) overeenstemming bereikt over een noodverordening om de zogenoemde “basisconnectiviteit” voor het wegvervoer te handhaven in het geval van een no-deal-Brexit .

‘Opbrengst vrachtwagenheffing terug naar bedrijven tot invoering rekeningrijden’

1 maart 2019

evofenedex, TLN en VERN willen dat de overheid de opbrengst van de vrachtwagenheffing in een fonds stort voor verduurzaming en innovatie van het wegtransport, totdat rekeningrijden voor iedereen wordt ingevoerd. Zo niet, dan zet het kabinet het draagvlak voor de heffing van de transportsector en de handels- en productiebedrijven op het spel.

Groot-Brittannië - Meld u aan als VK-vervoerder

29 oktober 2018

De vergunningverlenende instantie NIWO heeft onlangs alle vergunninghouders aangeschreven over de Brexit. Reden is dat er in het geval van een ‘no deal’ inzicht verkregen moet worden in hoeveel ritten er op en door het Verenigd Koninkrijk (VK) worden gemaakt.

Tekort aan truckers bedreigt bevoorrading winkels

2 agustus 2018

Veel winkels, tankstations en bedrijven in ons land dreigen binnen twee jaar niet meer bevoorraad te kunnen worden. Oorzaak is het snel groeiende tekort aan vrachtwagenchauffeurs.

VERN wil geen kilometerheffing voor vrachtwagens

23 juli 2018

Door het recent gepresenteerde Klimaatakkoord laaide onlangs de discussie over een trucktol verder op. Branchevereniging Vereniging Eigen Rijders Nederland (VERN) blijft pertinent tegen invoering ervan.

Tekort aan vrachtwagenchauffeurs

30 april 2018

Uitzending bekijken, klik hier of op de afbeelding

De Nederlandse transportsector kampt met een tekort van 7.000 vrachtwagenchauffeurs en dat aantal zal oplopen door vergrijzing. Oorzaken? De economische groei en weinig animo bij jongeren. Scholen, bedrijven en overheid komen met allerlei maatregelen om dit probleem op te lossen, maar tot op heden zonder veel succes.

Spook rijden met een vrachtwagen?

28 September 2017

Eigenlijk ben ik hier niet verbaasd over, want ik ken vele voorbeelden hier van. Deze keer is weer gebeurt met een Poolse vrachtwagen die op de A67 een gezin uit Sittard dood reed.