Dit om u te dwingen dat u meer spreiding aanbrengt en dus uw laden/ lossen ook buiten werktijden mogelijk maakt.
Men vindt daar, dat hun overvolle terminal te langzaam doorstroomt en dat is uw schuld en moet daar nu voor boeten. Een dure ontwerpfout, proberen dure managers nu recht te breien.
De boete zal worden geïnd via de vervoerder, want ze kennen u niet maar wel uw vervoerder die nu als doorgeefluik de voorfinanciering moet gaan doen en met u moet afrekenen.
Wij hebben aangegeven dat wij al werken boven het toegestane wettelijke volume van 30% wat er van en naar de Maasvlakte-II stroomt, en zelfs op 65 % zitten nu.
Omdat de kosten van een chauffeur na normale werktijden 130% zijn en in de weekenden zelfs tot 200 % kunnen oplopen, moet u begrijpen dat het niet meer lonend is om containers te rijden welke via deze terminal worden afgehandeld.
Die keuze hebben wij dus wel.
Ergo, wij zullen een boycot afroepen vanaf 1 April 2023 voor de RWG-terminal te Rotterdam.
Gelieve nu al bij uw boekingen daar rekening mee te houden, want alle andere terminals blijven gewoon zonder extra kosten werken en zijn vaak ook flexibeler in de afhandelingen.
Kies dus voor een rederij die u de garantie geeft om niet aan te landen op RWG want zo bespaart u veel kosten en tijd want de THC-kosten zijn al hoog genoeg, maar RWG kan u helaas niet helpen voor die € 250,00/ € 350,00 die u nu al betaald.
Neem dus bij uw boeking een clausule op die deze extra kosten verhaalbaar maken op de rederij of agent welke uw lading verscheept.
Namens alle vervoerders bieden wij u onze excuses aan.
Leuker kunnen wij het niet maken.
Rene Sloof