Mening van de Vern

Lees hier onze columns, geschreven door de Vern

Groenteboer

Maart 2019

De btw is verhoogd van 6% naar 9%. De groenteboer heeft zijn prijs voor een kilo appels opgeschroefd van € 2,25 naar € 2,50. Zijn energie, onroerendgoedbelasting en het transport zijn immers ook duurder geworden. Allemaal het gevolg van overheidsmaatregelen. Hierdoor betalen wij als consument fors meer dan een verhoging van 3% voor onze dagelijkse boodschappen.

2018 een byzonder jaar

December 2018

Ik kijk niet vaak achterom - morgen kun je veranderen, gisteren niet – maar voor dit jaar maak ik een uitzondering. In februari overleefde ik ternauwernood een longbloeding. Ik prijs me zeer gelukkig dat ik er nog ben en met mijn gezin Kerstmis kan vieren.

Weerstand

Oktober 2018

Eindelijk komt er weerstand tegen politieke beslissingen in de transportsector - méér dan alleen de kritiek die geuit wordt op verjaardagfeestjes - en lijken politici de protesten vanuit
de transport­sector serieus te nemen.

Leven

Juni 2018

Soms gebeurt er iets dat je leven op zijn kop zet. Begin februari kreeg ik een longbloeding; ik was aan het werk en plotseling
hoestte ik bloed op. Ik wist meteen dat het ernstig was en dat je bij een ernstige longbloeding kunt stikken in je eigen bloed.

Storm

Maart 2018

Na de storm van begin dit jaar kwam er veel kritiek op de transportsector. Minister Van Nieuwenhuizen noemde het onverantwoord dat vracht­wagens waren gaan rijden. Toen de storm op zijn hoogste punt was – met windkracht 10 en windstoten tot 140 kilometer per uur – werd code rood afgekondigd.

Duurzaamheid

22 December 2017

Politici en beleidsmakers gebruiken prachtige woorden. Verduurzaming is zo’n woord. Ze gebruiken het te pas en te onpas. Maar wat houdt verduurzaming nu daadwerkelijk in? Vroeger noemden we het verduurzaming als we de blankhouten kozijnen vervingen door hardhout.

Op de bres voor ouderen

22 Oktober 2017

Er zijn in Nederland 531.000 werklozen. Daarvan is een derde in de leeftijd van 50 tot 66 jaar, terwijl de regering vindt dat mensen makkelijk kunnen werken tot hun 67ste jaar. Zodoende moet men twee jaar langer AOW-premie betalen en ontvangt men twee jaar korter AOW bij eenzelfde levensverwachting.

Spook rijden met een vrachtwagen?

28 September 2017

Eigenlijk ben ik hier niet verbaasd over, want ik ken vele voorbeelden hier van. Deze keer is weer gebeurt met een Poolse vrachtwagen die op de A67 een gezin uit Sittard dood reed.

EU verbijsterend, cabotage vrij

1 Juni 2017

Het Europees Parlement blijft mij verbazen; alwéér komt ze met voorstellen die de Nederlandse transportsector, of eigenlijk alle West-Europese transport­bedrijven, hard gaan raken.

Positieve berichten

8 mei 2017

Vaak is nieuws negatief en dat scoort, jammer genoeg is dat wel de realiteit. Deze column wil ik eens gaan besteden aan positievere berichten dan dat u gewend bent in de pers.

nieuwe ontwikkelingen

April 2017

De kaarten zijn geschud, we weten nu op welke partijen men heeft gestemd. De VVD was erg dankbaar dat de Turkse President Erdogan zo tekeer ging net voor de verkiezingen.

Buitenlandse chauffeurs onder cao en het kamperen in het weekend.

Maart 2017

Het is erg genoeg, maar ik moet er toch iedere keer weer op terug komen, zolang de politiek geen afdoende oplossing heeft voor deze problematieken.

Utopia

Februari 2017

Afgelopen februari kreeg ik een uitnodiging van Radio 1 om op zondagavond naar de bus te komen in Amsterdam-Noord.

Anders opgeleid?

Januari 2017

Al heel lang wilde ik het eens hebben over laag opgeleide en hoger opgeleide mensen en de domheid hiervan. Laten wij nu eens eerlijk zijn, als je advocaat wilt worden dan studeer je meestal tot je 26e jaar en ga je dan pas werken. Dan ben je hoog opgeleid, echter je kunt nog vrij weinig want je hebt geen ervaring.

Wat en jaar!

December 2016

Eerlijk is eerlijk, maar dit jaar is een jaar van aardverschuivingen. Nieuwe politieke inzichten, vrachtwagenclaim, truckkartelvorming,

Moeilijk, moeilijk

Oktober 2016

Sommige dingen zijn voor mij moeilijk te begrijpen, blijkbaar ben ik daar te dom voor.